صداها
 
دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:38 ::  نويسنده : طناز
فرهنگی و اجتماعی > سفره سرمایه گذاری در حاشیه شهر مشهد گشوده شد/ شورانشینان به دنبال تحقق وعده های انتخاباتی
بدون نظر
 
صبح توس گزارش می دهد؛
سفره سرمایه گذاری در حاشیه شهر مشهد گشوده شد/ شورانشینان به دنبال تحقق وعده های انتخاباتی
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۰ ق.ظ
چاپ خبر ارسال خبر
 
نیم سالی از انتخاب اعضای شورای چهارم شهر مشهد می گذرد و شورانشینان به دنبال تحقق وعده های انتخاباتی شان یعنی حمایت از حاشیه نشینان هستند و برای تحقق آن سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این مناطق تشویق می کنند.
حاشیه نشینی

به گزارش صبح توس، اعضای پارلمان شهری معتقدند که در صورت تضمین سود سرمایه گذاران و توسعه فعالیت های اقتصادی در این مناطق زمینه رفاه حاشیه نشینان نیز فراهم می شود.

 

در حال حاضر شهرداری مشهد سعی در ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای عموم سرمایه گذاران دارد و در این جهت برای اجرای پروژه‌ها برون‌سپاری کرده تا سرمایه‌گذاران از فرصت‌های مساوی سرمایه‌گذاری برخوردار شوند.

 

مسکن مناسب از مشکلات حاشیه شهر مشهد با بیش از یک میلیون جمعیت است و حدود ۵۰ هزار خانوار بی مسکن در حاشیه آن ساکنند.

 

 

همچنین در اراضی کشاورزی حاشیه شهر عده ای از افراد خارج از قوانین ساختمان سازی می کنند و در مناطقی مانند مناطق شهید رجایی، شهید باهنر، منطقه پنج تن و التیمور ساختمان سازی غیر اصولی و فیر قانونی در جریان است.

 

بافت های فرسوده حاشیه شهر نیز رو به ویرانی اند و شهرک های چسبیده به شهر با مواد و مصالح کم دوام ساختمانی در حال گسترش هستند.

 

به طور قطع می توان گفت تیتر معضلات شهر مشهد حاشیه نشینی است که این روزها شورای شهر سعی دارد با توزیع عادلانه اعتبارات و جذب سرمایه گذاران به آن رسیدگی کند این در حالی است که کارشناسان شهری معتقدند در صورتی که توجه به مناطق کم برخوردار و حاشیه مشهد شتاب نگیرد انضباط شهری بر هم می خورد.

 

حمایت شورای شهر از سرمایه‌گذاری

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار صبح توس اظهار می کند: سیاست شورای اسلامی شهر مشهد صد درصد حمایت جدی از سرمایه‌گذاران بویژه در مناطق کم برخوردار است.

 

کمال سروی‌ها می گوید: مزیت شهر مشهد این است که شهری مذهبی و فرهنگی و زیارتی و تجاری است و قطعا سرمایه‌گذاری علاقمند سرمایه گذاری در این شهرند.

 

ساخت خانه های ارزان قیمت در حاشیه شهر

 

عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد در گفتگو با صبح توس می گوید: تلاش در این است در ساخت‌و‌سازهای حاشیه شهرخانه‌هایی با شرایط مناسب‌تر و ارزان‌قیمت در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

 

غلامحسین صاحبی از شهروندان در این مناطق در خواست می کند تا صبور باشند و اطمینان می دهد که امکانات به این مناطق شهری نیز خواهد رسید.

 

وی می گوید: پروژه‌‌های مشارکتی طبق طرح تفصیلی به صورت ضابطه‌مند شکل می‌گیرد و منافاتی با ساخت‌و‌سازها ندارد و این طرح می‌تواند شرایط سودمندی را از لحاظ اقتصادی و توسعه سطح شهر فراهم کند.

 

صاحبی با اشاره به ساخت ‌و‌سازهای حاشیه شهر می افزاید: ساخت‌و‌ساز در حاشیه شهر با توجه بر ضوابط و مقررات مشخص، می‌تواند برای رفع حاشیه‌نشینی کمک رسان باشد.

 

پروژه‌های مشارکتی

 

وی به توجه ویژه به مناطق کم برخوردار تاکید و می افزاید: شورا و شهرداری در این دوره به پروژه‌های مشارکتی و مسکن ارزان‌قیمت، سامان‌دهی و نوسازی و فرهنگ‌سازی تاکید دارند.

 

رئیس کمیسیون حاشیه شورای شهرمشهد بر ضرورت گسترش ارائه خدمات شهری به این مناطق اشاره کرد و می افزاید: این عقیده که افزایش خدمات شهری در این مناطق مهاجرت را افزایش می دهد صحیح نیست.

 

مهاجرت ها به مشهد در غرب

 

وی با یادآوری اینکه مهاجرت های کنونی در مشهد در غرب این شهر رخ می دهد تاکید می کند: مهاجرت در حاشیه شهر اتفاق نمی‌افتد.

 

به گفته این عضو شورای شهر مشهد مردم مناطق حاشیه‌ای جزو اصلی‌ترین مردم این شهرند و به دلیل نبود برنامه‌ریزی شهری، ساخت‌و‌سازهای نامنظمی در این نقاط صورت گرفته است.

 

شیب ارائه خدمت به سمت مناطق محروم است

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد همچنین اظهار می کند: در بودجه سال آینده شهرداری مشهد اعتبارات مناسبی برای تقویت مناطق کم‌برخوردار شهر پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تقریبا ۱۰ درصد از حاشیه‌نشینی کشور در مشهد قرار دارد، بیان کرد: سهم بالای حاشیه‌های شهر مشهد نسبت به سایر شهرها به لحاظ غفلتی است که در گذشته صورت گرفته به طوری که در حال حاضر این مناطق در شهر رو به افزایش گذاشته است.

وی افزود: پدیده ساخت و ساز غیرمجاز، جاری شدن فاضلاب در معابر، وجود معابر محدود و ساخت و ساز غیرمقاوم از مشخصه‌های حاشیه‌نشینی در این شهر محسوب می‌شوند.

 

پایان راه بی‌مهری به حاشیه نشینان باید در دستور کار و برنامه های شورای چهارم باشد تا سرانجام یک‌میلیون حاشیه‌نشین، پایتخت معنوی ایران در این مناطق حقوق شهروندی خود را بگیرند.

 

باید توجه داشت که بخشی از نیرو ی مولد این شهر و از ولی نعمتان انقلاب یعنی کارگران ساختمانی، نیروهای اصلی خدمات شهری و نیروهای کار اغلب ساکنان حاشیه شهرند که ضرورت رسیدگی ها به این مناطق بیشتر می کند.

 

تعیین مشوق های سرمایه گذاری و ترغیب سرمایه گذاران برای محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه خدمات شهری در این مناطق می تواند آغاز راه باشد.

 

و شورانشینان اعلام کرده اند که سیاست کلی شورا با درنظر گرفتن ساخت‌و‌ساز منازل مسکونی و مجتمع‌های تجاری در حاشیه شهر، این است که شیب کار را به سمت مناطق محروم سوق دهند تا همه مناطق از موقعیت و شرایطی یکسان بهره‌مند شوند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صداها و آدرس sahra616.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 4058
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1