صداها
 
یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, :: 16:11 ::  نويسنده : طناز

جهیزیه ایرانی

به همت بسیج جامعه زنان استان؛

نخستین جشنواره جهیزیه ایرانی در مشهد برگزار شد

به همت بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی نخستین جشنواره جهیزیه ایرانی در مشهد برگزار شد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, :: 16:9 ::  نويسنده : طناز

دیدار مردمی شهردار منطقه3 با اهالی محله گاز؛

مدیریت یکپارچه شهری در گرو افزایش دانش مدیریت شهری

افزایش آگاهی شهروندان از مسائل مدیریت شهری می تواند از طریق اثرگذاری به نهادهای تصمیم ساز راهگشای تحقق مدیریت یکپارچه شهری باشد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, :: 16:7 ::  نويسنده : طناز

جهیزیه ایرانی

به همت بسیج جامعه زنان استان؛

نخستین جشنواره جهیزیه ایرانی در مشهد برگزار شد

به همت بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی نخستین جشنواره جهیزیه ایرانی در مشهد برگزار شد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : طناز
۱۰ اثر به مرحله نهائی جشنواره نمایش های کوتاه خراسان رضوی راه یافت
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۳:۲۲ ب.ظ
چاپ خبر
 
دبیر پنجمین جشنواره نمایش های کوتاه خراسان رضوی از راهیابی 10 اثر به مرحله نهائی جشنواره فیلم های کوتاه خراسان رضوی خبر داد.
1111666555

به گزارش صبح توس به نقل از تابان تربت،مهدی ناصری امروز در جمع خبرنگاران عنوان داشت : در پنجمن جشنواره فیلم های کوتاه خراسان رضوی ۴۷ اثر از سراسر شهرستان های خراسان رضوی به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد۲۵ اثر برای مرحله نظارت و داوری انتخاب شد.
ناصری افزود : با نظارت هیئت داوران ۱۰ اثر از شهرستانهای مشهد، نیشابور، قوچان، کاشمر، فریمان و تربت حیدریه انتخاب شدند.
شهردار تربت حیدریه اظهار داشت : اثرهای راه یافته به جشنواره فیلم های کوتاه در دو سالن مجزا از ۲۰الی ۲۲ اسفند درتالار هنر و اندیشه شهرستان تربت حیدریه به نمایش گذاشته می شود که و مدت زمان برای اجرای هر نمایش ۳۰ دقیقه می باشد.

مهدی ناصری تصریح کرد : نمایش های حکایت ناتمام یک زن،شمال خوش بگذرد عزیزم،یک دقیقه سکوت برای ابراز همدردی،زمانی برای جستن،تلخ به طعم خیار،جیغ بنفش،زیر تیغ چراغ برق،مصیبت های یک آدم هارزده و  آدم آهن ۱۰ اثر انتخاب شده توسط هیئت داوران می باشد.
وی افزود : علی حاتمی نژاد،حسن عابدی و میرطاهر مظلومی به عنوان هیات داوران و مرتضی شاه کرم و رضا حسن زاده برای نقد و بررسی آثار در جشنواره، قضاوت می کنند.
ناصری گفت : رضا رویگری بازیگر ارزشمند سینما،تئاتر و تلویزیون مهمان ویژه پنجمین جشنواره نمایش های کوتاه خراسان رضوی خواهد بود.
شایان ذکر است پنجمین جشنواره فیلم های کوتاه خراسان رضوی با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی و شورای اسلامی شهر تربت حیدریه در روزهای ۲۰ الی ۲۲ اسفند ماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 17:2 ::  نويسنده : طناز
معنویت پایتخت معنوی ایران در نوروز ۹۳ حفظ شود
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱:۲۸ ب.ظ
چاپ خبر
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش نشاط و شادابی شهر مشهد در نوروز 93 گفت: باید معنویت پایتخت معنوی ایران در نوروز 93 حفظ شود.
بنی هاشمی

به گزارش صبح توس، سید هاشم بنی‌هاشمی اظهار کرد: همگان شهر مشهد را به عنوان شهر ملی و فراملی می‌شناسند که در مناسبت‌های خاص پذیرای حجم عظیمی از زائران علی بن موسی الرضا (ع) است و باید اقدامات گسترده‌ای برای نشاط و شادابی و زنده کردن شهر در این ایام صورت گیرد.

 

وی افزود: شهر مشهد در ایام نوروز باید به گونه‌ای زیباسازی شود که در شان این شهر باشد و در عین حال که نشاط و شادابی را برای نوروز ۹۳ به ارمغان می‌آورد، جنبه مذهبی و معنویت پایتخت معنوی ایران را نیز حفظ کند.

 

بنی‌هاشمی ادامه داد: باید گام‌های بزرگی برای شهر مشهد برداشته شود چرا که علاوه بر ۳میلیون شهروند مشهدی، بیش از ۳ میلیون زائر و مسافر نیز از اقصی نقاط کشور و جهان در نوروز ۹۳ به این کلانشهر می‌آیند و ضروری است انسجام در برگزاری مراسم و برنامه‌های این ایام به طور ویژه مد نظر قرار گیرد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نقش شورا و شهرداری را به عنوان گردانندگان اصلی شهر خطیر دانست و گفت: همانطور که خانه‌هایمان را برای نوروز آماده می‌کنیم باید شهر را نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اداره کنیم که از نشاط و شادابی آن لذت ببریم.

 

وی تاکید کرد: درست است که باید برای نشاط و شادابی شهر هزینه کرد اما نباید این نکته را از نظر دور نگاه داشت که زیباسازی شهر به دور از اسراف‌کاری و هزینه‌های مازاد و اضافی نیز امکانپذیر است.

 

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 17:2 ::  نويسنده : طناز
توصیه های کاربردی برای انتخاب و شرایط نگهداری از پوشاک
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱:۱۹ ب.ظ
چاپ خبر
 
لباس‌ها در هر مرحله، از زمان خرید گرفته تا نگه‌داری نیاز به مراقبت دارند.
پوشاک

به گزارش صبح توس به نقل از مشهد پیام، همان‌اندازه که با انتخاب صحیح یک لباس و پوشیدن آن زیبایی شما افزایش می‌یابد، به همان‌اندازه با یک انتخاب نادرست در خرید لباس و پوشیدن آن باعث می‌شوید که ظاهرتان بد به نظر برسد.

 

اگر قصد نگه‌داری از لباس‌هایتان برای مدتی طولانی مثلا یک فصل یا بیش‌تر را دارید، باید عاری از بید بوده، در برابر رطوبت و نور مستقیم محافظت شوند.

 

اگر زمانی سریع مجبور به باز کردن چین‌ و چروک لباس شدید و به اتو و خشک‌شویی دسترسی نداشتید، کافیست وان را از آب‌داغ پر و لباس را با چوب‌لباسی روی دوش آویزان کنید. بخار چروک‌ها را از بین می‌برد.

 

طرز نگه‌داری از لباس‌ها در فصل‌های مختلف:

 

یک خانم خانه دار در این باره می گوید: نگه‌داری از لباس‌های پشمی در برابر بید در تابستان نیاز به مراقبت خاص دارد و برای این که بتوانید برای فصل بعد هم از لباس‌های پشمی استفاده کنید باید از آن‌ها در برابر بیدزدگی و کپک‌ محافظت کنید.

 

وی ادامه می دهد: بهتر است لباس‌ها در بالاترین جای کمد قرار گیرند.

 

این خانم خانه دار پیشنهاد می‌کند: اگر لباس ها  برای خشک شدن در بیرون خانه هستند، دقت شود که نور خورشید مستقیم بر روی لباس ها نتابد زیرا رنگ لباس ها را از بین خواهد برد و آنها را بی رنگ و رو خواهد کرد.

 

وی ادامه می‌دهد: برای اینکه لباس تان را اتو کنید در ابتدا یک پارچه ی دیگر را روی آن بیندازید و بعد اتو کنید زیرا از برق افتادن و همین طور از اینکه رنگ لباس تان زود از بین رود، جلوگیری می کند.

 

استفاده از لباس هایی با الیاف طبیعی

 

آقای وحید قربانیان تولید کننده پوشاک، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لباس را راحت بودن آن عنوان میکند و میگوید: برای راحتی مصرف‌ کنندگان و برای اینکه افراد بتوانند به راحتی لباسی متناسب با ابعاد بدنشان در بازار پیدا کنند از ابعاد و اندازه‌های آنتروپومتریک استفاده می‌شود.

 

وی رفتن به سراغ الیاف طبیعی را پیشنهاد میکند و میگوید: لباس ‌هایی که قصد دارید در طول روز از آنها استفاده کنید بهتر است دارای جنس طبیعی باشند و از جنس‌هایی که دارای مواد ترکیبی مانند پلاستیک و … هستند استفاده نکنید چون شما یک مدت طولانی از صبح تا شب می‌خواهید از این لباس ها استفاده کنید این جنس باعث می‌شود که شما در طول روز احساس ناراحتی داشته باشید.

 

لباس هایی که جنس های مختلفی داند به طور مجزا در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید

 

سرپرست خشکشویی در گفت و گو با خبرنگار مشهد پیام با اشاره به جنس لباس ها در هنگام شستشو و اتو کشی اظهار میکند: لباس هایی که جنس های مختلفی دارند را باید از هم جدا کرد و به صورت مجزا در داخل ماشین لباس شویی قرار داد.برای مثال پلیور و یا تی شرت را باید جدا از هم شست تا بافت لباس ها دیر تر از بین برود، زیرا یکی جنس تقریبا ظریف دارد اما پلیور دارای جنسی ضمخت تر می باشد پس مدت زمان شست و شوی آنها و هم چنین مدت زمان خشک شدن شان نیز متقاوت است.

 

کارگر بیان میکند: قبل از انداختن لباسها در ماشین لباسشویی، حتماً آنها را پشت و رو کنید تا اگر احیاناً عرق کرده باشید، از روی لباس خشک شود.

 

وی با بیان اینکه اگر لباس های کثیف را در سبد نگهداری کنید، ممکن است کپک بزند میگوید: با این کارعطرهای مختلف لباسها نیز به یکدیگر نفوذ خواهند کرد.

 

کارگر توصیه میکند: اگر لباسهایتان را در ماشین لباسشویی می شویید، سعی کنید که از مواد شوینده مایع استفاده کنید تا رسوب، لباسهایتان را خراب نکند.

 

توجه به رنگ لباس در هنگام شستشو

 

کارگر تصریح میکند: هنگام شستن لباس‌های مشکی و تیره، اولین نکته ای که به ذهن ما می‌رسد این است که لباسها، رنگ خود را از دست ندهند و بور نشوند.

 

وی میگوید: زمان‌های گذشته از آب اسفناج پخته برای شستن لباس‌های مشکی استفاده می‌کردند اما امروزه مواد دیگری برای این کار در بازار وجود دارد مثل مایع لباس شویی مخصوص لباس‌های مشکی، البته اگر این مایع هم در دسترس نبود راه های دیگری نیز وجود دارد؛ اول اینکه سعی کنید برای شستن لباس‌های مشکی از آب سرد استفاده کنید.

 

وی ادامه میدهد: آب سرد، رنگ لباس را ثابت نگه می‌دارد و عمر آن را طولانی می‌کند، همچنین به جای استفاده از پودرها یا صابون‌های شوینده از شامپو استفاده کنید تا ثبات رنگ لباستان بیشتر شود  و از ماندن آثار سفید روی آن نیز جلوگیری شود.

 

این مسئول خشکشویی میگوید: از آنجا که لباس‌های مشکی میزان تعریق را بالا می‌برند و لازم است بیشتر از سایر لباس‌ها شسته شوند، بهتر است حواسمان باشد جنس‌هایی را انتخاب کنیم که پس از شست‌وشو راحت‌تر اتو می‌شوند.

 

وی توصیه میکند:  لباس‌های مشکی و تیره بهتر است با دست شسته شود تا با ماشین لباس شویی و برای این کار لباس تیره را در تشتی که حاوی یک فنجان سرکه سفید و مایع شست و شوی لباس، مایع ظرف‌شویی و آب سرد است  بعد از نیم ساعت خیساندن در این محلول به آرامی شست و شو دهید و با آب سرد آبکشی نمایید.

 

کارگر ادامه میدهد: نکته دیگری که درباره لباس‌های مشکی باید در نظر گرفت این است که هنگام اتو زدن این لباس‌ها، احتمال برق افتادن آن‌ها در اثر حرارت اتو زیاد است. بنابراین بهتر است هنگام اتو کردن، لباس را پشت و رو کرده و آن را از قسمت داخلی اتو کنید یا این که هنگام اتو کردن، یک پارچه نازک روی لباس بیندازید تا لباستان برق نیفتد و رنگ و حالت اصلی خودش را داشته باشد.

 

وی یادآور میشود: اگر لباس‌های‌تان را در هوای آزاد خشک می‌کنید، لباس‌های سیاهتان را خیلی در معرض نور تند و مستقیم آفتاب قرار ندهید، زیرا باعث خراب شدن رنگ آن‌ها می‌شود و آن‌ها را بور می‌کند

 

استفاده از خشکشویی های معتبر

 

وی تأکید میکند: توجه کنید که خشک شویی مورد استفاده ی شما حتماً از شوینده های سازگار با محیط زیست استفاده کنند.

 

وی در خصوص نحوه اتو زدن لباس ها میگوید: اگر لباس ها را به خشکشویی می برید حتما سراغ یک خشک شویی معتبر بروید، چون خشک شویی های غیر استاندارد از مواد شوینده با کیفیت پایین استفاده می کنند. همچنین ممکن است لباسهایتان را بیش از اندازه مرطوب نگه دارند که  این باعث خراب شدن پارچه می شود.

 

کارگر پیشنهاد میکند: اگر لباسهایتان را خودتان اتو می زنید، همیشه پارچه ای نم دار روی لباس انداخته و بعد اتو بزنید. با این کار رنگ لباس حفظ شده و تا حد امکان صدمه ای نمی بیند.

 

چه رنگی به شما می آید؟

 

یک روانشناس در خصوص انتخاب رنگ مناسب برای لباس ها میگوید: هارمونی رنگ‌ها سبب به وجود آمدن جذابیت می‌شوند.

 

مریم یگانه با بیان اینکه هرگزبیش از سه رنگ را نباید با هم پوشید، اظهار میکند: سفید و سیاه جزو رنگ های خنثی هستند و می توان آنها را با هر رنگی هماهنگ کرد.

 

وی تصریح میکند: خاکستری روشن و طوسی از جمله رنگ هایی هستند که به تمامی رنگ های دیگر می آیند.

 

یگانه با بیان اینکه رنگ تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهد، می افزاید: حتی‌الامکان از رنگ‌های تیره در زیر و رنگ‌های روشن‌تر در روی لباس‌تان استفاده کنید.

 

وی میگوید: خانم ها از رنگ‌های شاد و روشن برای شال و روسری استفاده کنند تا صورت‌ شاد و  بشاش‌تر به نظر برسد.

 

این روانشناس پیشنهاد میکند: از پوشیدن رنگ‌هایی که خیلی به هم نزدیک‌اند یا خیلی تضاد دارند مانند بنفش و زرد، سبز و آبی، قرمز و صورتی، آبی تیره و مشکی خودداری شود.

 

عمر لباس‌های‌تان را زیاد کنید

 

آقای اسماعیلی  فروشنده لباس با اشاره به اتیکت های متصل بر روی البسه اظهار میکند: به نکاتی که بر روی اتیکت های لباسی که خریداری می کنید دقت کنید تا به راه صحیح شستن لباس هایتان پی برید.

 

اسماعیلی با بیان اینکه با دقت و توجه بیشتر به البسه میتوان عمری طولانی به آنها داد میگوید: ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که لباس‌های‌تان به ویژه شلوار یا چادر مشکی‌ پرز زیادی به خودش بگیرد و مایه دردسر شود. برای پیشگیری از چنین حالتی، هنگام شستن لباس‌های مشکی از نرم‌کننده استفاده کنید تا این ویژگی در آن‌ها از بین برود.

 

توجه به جنس لباس

 

اسماعیلی تصریح میکند: یکی از اجناسی که روزهای آخر سال مشتری‌هایش را بیشتر جذب میکند و در فهرست خرید خیلی‌ها جا دارد، لباس است، اما نباید این نکته را فراموش کرد که لباس و نوع پوششی که انتخاب می‌کنیم با سلامت ما ارتباط دارد.

 

وی تأکید میکند: لباس ساعت‌ها به طور مستقیم با پوست ما تماس دارد و بهتر است هنگام خرید آن به نکته‌های بهداشتی توجه کنیم.

 

این فروشنده با بیان اینکه  بلوز‌ها بهتر است از جنس نخ انتخاب شوند، میگوید: بافت نخ تعریق بدن را تا درصد زیادی کاهش می‌دهد، هم چنین بافت‌های کتان اگر مصنوعی نباشند و ترکیبات دیکری نداشته باشند نیز برای بلوز بسیار مناسبی هستند .

 

وی یادآور میشود: در تابستان توصیه می‌کنیم اکیدا از لباس‌هایی با بافت اکریلیک استفاده نکنید زیرا گرما را در خود نگه می‌دارد و اصلا برای فصل تابستان مناسب نیستند.

 

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 17:1 ::  نويسنده : طناز
برنامه سرویس‌دهی قطار شهری مشهد در نوروز ۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱:۰۵ ب.ظ
چاپ خبر
 
برنامه سرویس‌دهی قطار شهری مشهد در ایام نوروز 93 از سوی سخنگوی شرکت قطار شهری مشهد اعلام شد.
1126-c92

به گزارش صبح توس، جواد حمیدزاده  با بیان اینکه سرویس‌دهی قطار شهری مشهد در روز پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ماه از ساعت ۷ صبح تا ۲۳ خواهد بود، اظهار کرد: از ساعت ۱۷ این روز اعزام قطارها با فاصله هر ۵ دقیقه صورت خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز جمعه اول فروردین ماه در حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: در این روز از ساعت ۷ تا ۲۱:۳۰ سرویس‌دهی خواهیم داشت و از ساعت ۱۴ تا ۲۰ این روز فاصله اعزام قطارها ۵ تا ۷ دقیقه خواهد بود.

 

حمیدزاده تصریح کرد: در ساعات پیک روزهای دوم، سوم و چهارم فروردین ماه هر ۷ دقیقه یک قطار اعزام می‌شود و در ساعت غیرپیک فاصله زمانی اعزام قطارها هر ۱۰ دقیقه خواهد بود.

 

سخنگوی شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه این شرکت از تاریخ پنجم تا ۱۲ فروردین ماه از ساعت ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ سرویس‌دهی خواهد کرد، افزود: در این ایام قطارها با فاصله زمانی ۶ ، ۷ و ۱۰ دقیقه اعزام خواهند شد.

 

وی ادامه داد: قطارشهری مشهد در روز ۱۳ فروردین نیز از ساعت ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ سرویس‌دهی خواهد داشت و از ساعت ۱۵ به بعد اعزام قطارها با فاصله زمانی ۵ دقیقه صورت خواهد گرفت.

 

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 17:0 ::  نويسنده : طناز
احداث «شهرک زائر» با تمامی امکانات مورد نیاز زائران در بلوار شهید بابانظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۵ ب.ظ
چاپ خبر
 
شهردار منطقه 5 مشهد از احداث شهرک زائر با تمامی امکانات مورد نیاز زائران در بلوار شهید بابانظر خبر داد.
1126-c92

به گزارش خبرنگار صبح توس، حسن حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان این که منطقه ۵ یکی از از قدیمی‌ترین مناطق مشهد است، افزود: این منطقه در سال ۷۴ تاسیس شد و در حال حاضر هزار و ۷۰۰ هکتار وسعت دارد.

 

وی افزود: جمعیت منطقه ۵ مشهد بین ۱۷۰ هزار تا ۲۵۰ هزار نفر متغیر است که دلیل آن هم وجود مهاجرانی از کشورهای همسایه به خصوص کشور افغانستان است.

 

حسینی با بیان این که منطقه پنج مشهد برای سرمایه‌گذاری شرایط بسیار مناسبی دارد، اضافه کرد: در حال حاضر پروژه های بزرگی همچون کوثر با ۵۰۰ واحد مسکونی، مجمتع تجاری گلشهر با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این منطقه در حال احداث است.

 

وی گسترش ورزش های همگانی را امری ضروری دانست و ابراز کرد: دو سالن ورزشی ویژه آقایان و بانوان با ۷۰ درصد پیشرفت در حال احداث است که در شش ماه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

شهردار منطقه پنج مشهد همچنین با بیان این که در حال حاضر سرانه فضای سبز این منطقه شهر مشهد، ۴ متر مربع است، خاطرنشان کرد: در طول چهار سال گذشته سرانه فضای سبز منطقه ۵ مشهد، ۲ متر مربع افزایش یافته اما هنوز با میانگین سرانه فضای سبز مشهد فاصله دارد.

 

وی تصریح کرد: تعداد پارک‌های منطقه منطقه ۵ مشهد نیز در طی چهار سال از ۱۳ به ۲۹ پارک رسیده است.

 

حسینی با اشاره به وجود یک کمپ زائر در منطقه ۵، ادامه داد: ظرفیت این کمپ زائر ۴۰۰ چادر است که در هنگام تکمیل ظرفیت سایر کمپ های شهر مشهد و پیک زائر مورد استفاده زائران قرار می گیرد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از زائرانی که به مشهد سفر می‌کنند به دلیل هزینه بالای هتل‌ها و مسافرخانه‌ها مجبور به اسکان در پارک‌ها می‌شوند که شهرداری با راه‌اندازی کمپ‌های موقت علاوه بر جلوگیری از مشکلات اسکان زائران در پارک‌ها، سعی کرده است امکانات رفاهی مناسبی در اختیار آنان قرار دهد.

 

شهردار منطقه پنج مشهد افزود: در همین راستا احداث شهرک زائر با مساحت ۵۶ هکتار با تمام امکانات مورد نیاز زائران در دستور کار قرار دارد و بر اساس تصمیمات گرفته شده، پس از اخذ مجوز از کمیسون ماده ۵، احداث این شهرک در۲۰ هکتار در اختیار شهرداری آغاز می شود.

 

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 16:59 ::  نويسنده : طناز
موزه بزرگ خراسان نیمه دوم سال ۹۳ افتتاح می شود
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۱ ب.ظ
چاپ خبر
 
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري از افتتاح و بهره برداري از موزه بزرگ خراسان در نيمه دوم سال آينده خبر داد.
1126-c92

به گزارش خبرنگار صبح توس، مسعود سلطانی فر صبح امروز و در حاشیه بازدید از موزه بزرگ خراسان درجمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نیمه دوم سال آینده این موزه را تحویل و بعد از تکمیل قفسه ها و طراحی محتوا و چیدن اشیاء تاریخی، در نیمه دوم سال ۹۳ به طور رسمی بخش های مختلف موزه بزرگ خراسان به بهره برداری خواهد رسید.

 

معاون رئیس جهور با بیان اینکه عملیات احداث این موزه از ۸ سال پیش آغاز شده است، ادامه داد: خوشبختانه کار خیلی خوبی در استان در حال انجام شده است و من به مردم خراسان به خاطر احداث این موزه فاخر تبریک می گویم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه از پیشرفت ۹۵ درصدی برخور دار است، یاد آور شد: بعد از تکمیل این موزه یک کار بسیار مهم و سنگین به نام تجهیز موزه داریم که امیدواریم این کار نیز هرچه سریعتر انجام شود.

 

سلطانی فر ادامه داد: موزه بزرگ خراسان ۱۸ هزار متر مربع زیر بنا دارد که دارای آمفی تئاتر کتابخانه و آزمایشگاه مخازن اشیاء می باشد و از جدید ترین و مدرن تریم سیستم های امنیتی و اطفاء حریق برخور دار است.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم عملیات اجرایی این موزه را در نیمه اول سال ۹۳ به پایان رسانده و انشاالله بتوانیم در نیمه دوم سال آینده به طور کامل موزه بزرگ خراسان را افتتاح کنیم.

 

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 16:58 ::  نويسنده : طناز
شهرداری مشهد پیشتاز اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی می‌شود
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۸:۳۴ ب.ظ
چاپ خبر
 
شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد به عنوان پیشتاز به استقبال سیاست اقتصاد مقاومتی می‌رود.
مرتضوی

به گزارش صبح توس، سیدصولت مرتضوی در دومین نشست مشترک شورای اداری شهرداری و جمعی از اعضای شورای چهارم شهر مشهد اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخشی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و شهرداری مشهد نیز به عنوان پیشتاز به استقبال این سیاست می‌رود.

 

وی گفت: در سال آینده جمع عملیات‌های ما از حیث ریالی چندین برابر اعتبارات ملی و استانی است لذا باید با لطافت به این موضوع پرداخت.

 

شهردار مشهد با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۹۳ شهرداری اظهار کرد: این لایحه‌ای که تقدیم شورای شهر کردیم در سه بخش پیش بینی درآمده شده است.

 

مرتضوی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: اجازه دهید پروژه‌های شهری در شورای عالی برنامه‌ریزی به ظور دقیق‌تری شناسایی شود زیرا سال مالی هزینه کرد اعتبارات عمرانی تا اول خرداد ماه سال آینده است لذا ما دغدغه هزینه کرد داریم.

 

به گفته وی، تا پایان اسفند سال جاری شورای عالی برنامه‌ریزی را تشکیل می‌دهیم و شناسایی پروژه‌ها نیز تا پایان فروردین سال آینده به اتمام خواهد رسید.

 

شهردار مشهد با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: در سال آینده ۳۰ تا۴۰ درصد افزایش هزینه جاری خواهیم داشت بنابراین باید پروژه‌های عمرانی را محتاطانه انجام دهیم.

 

مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه دو مجوز ۵۰۰ میلیارد تومانی از بانک مرکزی گرفته شده است، افزود: در رابطه با خط ۳ قطارشهری مشهد گرچه توافقنامه‌ای با قرارگاه داشته‌ایم اما به دنبال کشف قیمت هستیم.

 

وی در ادامه با اشاره به تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام گفت: مشکل اساسی این پروژه این است که تحصیل حریم نشده است و این مشکل با شرکت نفت است، همچنین در کمربند جنوبی شهر نیز این پروژه با قدرت پیش می‌رود.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه احداث تونل انرژی در خیابان دانشگاه هم تا چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

 

کاشت ۹میلیون بوته گل در بهار امسال

 

در ادامه این جلسه معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به طرح استقبال از بهار گفت: دستورالعمل طرح استقبال از بهار به جمع بندی نهایی رسیده است.

 

خلیل ا…کاظمی افزود: همچنین اجرای طرح زوج و فرد مصوب شده اما تاریخ اجرای آن هنوز اعلام نشده است و همچنین ما سال گذشته ارزیابی و نظرسنجی از زائران و مجاوران انجام دادیم که استفاده از تاکسیمتر یکی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که امسال آن را در اولویت قرار دادیم.

 

وی در ادامه از افزایش ۲میلیون بوته‌ای کاشت گل در بهار امسال خبرداد و گفت: در سال گذشته ۷میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته شد ما برای نوروز ۹۳ حدود ۹میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته خواهد شد که اعتباری آن که مانند اعتبار سال گذشته است.

 

کاظمی افزود: در این زمینه گل‌هایی مانند بنفشه را ۳۰درصد افزایش دادیم و برخی گل‌های دیگر را حذف کردیم.

 

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: کلیه المان‌هایی که در سالهای ۸۹ تا ۹۲ در شهر مشهد نصب شده بود بازسازی و بهسازی شده و همچنین نزدیک به ۴۸ المان جدید مناسبتی نصب خواهد شد.

 

وی ادامه داد: المان‌هایی که امسال ساخته شده مناسبتی و برگرفته از القاب امام رضا(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

کاظمی افزود: همچنین ۱۹۲ المان گل در سطح شهر مشهد نصب و گل آرایی خواهد شد و در کنار آن همچنین در سال جاری کارناوال گل برگزار نخواهد شد اما نمایشگاه گل تقویت می‌شود.

 

وی تاکید کرد: طرح استقبال از بهار امسال نسبت به سال گذشته متفاوت تر از گذشته برگزار خواهد شد.

 

60 درصد آلودگی شهر از فرودگاه مشهد است

 

در ادامه این جلسه معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۶۰ درصد آلودگی هوای مشهد مربوط به فرودگاه است، ادامه داد: در حال حاضر دچار فشردگی کاری هستیم و همچنین برنامه عملیاتی چهارساله را مطابق نظرات شورا انجام می‌شود.

 

به گفته وی ۵ فروردین آغاز سال کاری جدید در شهرداری مشهد است که در همین زمینه مراسمی نیز برگزار خواهد شد.

 

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: تفریق بودجه سال ۹۲ را تا پایان سال ۹۳ به پایان خواهیم رساند و نتیجه آن را به شورا ارائه خواهیم داد.

 

انتظاری خاطرنشان کرد: تحصیل منابع، برون سپاری، مدیریت هزینه و نیروی انسانی از جمله دغدغه‌های ما است.

 

همچنین معاون فنی و عمران شهرداری مشهد در این نشست افزود: به دلیل اجرای طرح استقبال از بهار کلیه پروژه‌های شهرداری تا ۱۵ اسفند به اتمام خواهد رسید و همچنین مسیر توسعه خط یک مترو که تا فرودگاه مشهد است به پایان خواهد رسید.

 

نخعی با اشاره به اینکه تنها کالای استراتژیک ما قیر است، گفت: خوشبختانه به زودی دومین کارخانه تولید آسفالت به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

پیدا کردن راه‌کارهای مناسب برای انجام پروژه‌ها

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، جمعی از اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد در دومین نشست مشترک با شورای معاونان شهرداری به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند که در همین زمینه مهدی ذاکرالحسینی، یکی از اعضای شورای شهر مشهد اظهار کرد: به طور قطع تا پایان سال باید برای اجرای پروژه‌‎های مصوب راه‌کارهای مناسب پیدا شودو همچنین در بحث‌های مشاوره‌ای و اجرایی از اسناد بالادستی استفاده شود.

 

جواد ستاری، رییس کمیسون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: توقع شورای شهر از شهرداری این است که سیاست‌های مشخص شورا را انجام دهد.

 

وی همچنین نسبت به تقویت سامانه ۱۳۷ و ارتباطات مردمی تاکید کرد.

 

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه شهر مشهد در طراز امام رضا(ع) نیست، گفت: باید این شهر تکان جدی بخورد. باید در این زمینه اقدامات زیادی صورت بگیرد و براساس ملاک، معیار و برنامه باشد.

 

وی پیشانی نظام و کشور را مشهد مقدس دانست و گفت: انتظار این است که در این شهر اتفاقات جدی رخ بدهد.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با مقایسه بودجه فرهنگی برخی از شهرهای کشور گفت: به عنوان مثال بودجه فرهنگی شهری مانند همدان ۱۰درصد، زنجان ۱۰ درصد و شهری مثل تهران ۱۲درصد است اما متاسفانه بودجه فرهنگی در مشهد ۵ درصد است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان اینکه این توقع وجود دارد که شورای چهارم در کار فرهنگی فعالیت جدی داشته باشد، تاکید کرد: مشهد برای کشور در کار فرهنگی رویکرد الگویی دارد.

 

همچنین حجت الاسلام علی اصغر لطفی نیز گفت: در شب بازارها مسائل بسیار بدی وجود دارد که ما انتظار داریم به آن رسیدگی شود.

 

وی گفت: همچنین برخی از مجموعه‌های مهم و سازمان‌ها فاقد نمازخانه است که باید این مشکل را هم حل کرد.

 

محمدرضا دیمه کار دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست نسبت به اجرای برنامه‌های مطلوب در حوزه طرح استقبال از بهار تاکید کرد.

 

وی همچنین گفت: با توجه به معرفی سرپرست روابط عمومی شهرداری مشهد انتظار این است که وضعیت اطلاع‌رسانی به جایگاه مطلوب برسد.

 

این عضو شورای شهر در ادامه تاکید کرد: همچنین برخی از دوستان فکر می‌کنند که متذلذل هستند لذا اگر قرار بر جابجایی است این اتفاق زودتر انجام شود.

 

دیمه‌کار نیز با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مشهد گفت: اگر این امکان وجود دارد هماهنگی صورت بگیرد که کارکنان شهرداری مشهد و اعضای شورای شهر با ایشان دیداری داشته باشند.

 

همچنین محمد آصفی یزدی در ادامه این نشست تصریح کرد: نظارت کیفی در عملیات‌های شهرداری اهمیت زیادی دارد. لذا در سال آینده به این بخش توجه ویژه شود.

 

وی با اشاره به اهمیت رسانه‌های گروهی گفت: در گذشته رسانه‌ها در خدمت مدیران شهری بودند نه مسائل شهری.

 

این عضو شورای شهر نیز گفت: همچنین هرچه سریع‌‎تر تکلیف حوزه معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد روشن شود.

 

در ادامه این نشست نیز انسیه غفوری شعرباف عضو دیگر شورای اسلامی شهر نسبت به ایجاد هرچه سریع‌تر پارک ریحانه تاکید کرد.

 

وی گفت: اگر قرار است در پارک‌های شهر کار فرهنگی انجام شود برنامه های آن باید از مسیر معاونت فرهنگی و اجتماعی بررسی شود.

 

همچنین فاطمه غیور نیز در ادامه گفت: مسیرهایی که محل رفت و آمد زائران است را بپوشانید و فعالیت پروژه‌ها را نیز متوقف کنید.

 

وی با اشاره به طرح سامانه دوچرخه گفت: دوچرخه سواری دختران و زنان در شهر بیشتر جنبه تفریح دارد و باید این اطلاع‌رسانی صورت بگیرد که پیست مجهزی برای دختران و زنان برای دوچرخه سواری در حال ساخت است.

 

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 16:57 ::  نويسنده : طناز
کاشت ۲۰۰ درخت به مناسبت روز درختکاری توسط خدام رضوی
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۶ ق.ظ
چاپ خبر
 
همزمان با 15 اسفند، روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی 200 نفر از خدام آستان قدس رضوی در مراسم نهال‌کاری باغ الندشت شرکت کرده و 200 اصله درخت را می‌کارند.
Roze-derakht-kari-(12)

به گزارش صبح توس، خدام آستان ملائک پاسبان رضوی هر ساله با حضور نمادین در مراسم نهال‌کاری بر اهمیت این امر خداپسندانه تاکید می‌کنند.

 

در مراسم امسال خدام بخش‌های مختلف از جمله حفاظ، فراشان، کفشداران و دربانان کشیک‌های مختلف حرم مطهر رضوی حضور خواهند داشت و هر یک نهالی را به نشانه اهمیت موضوع فضای سبز و درختکاری غرس خواهند کرد.

 

در این برنامه که برای چهارمین سال متمادی با هدف احیای سنت حسنه درخت کاری و به منزله فرهنگ‌سازی مؤثر با حضور خدام و برخی مسئولین آستان قدس رضوی برگزار می‌شود؛ نهال‌های جوان به دست خاک مهربان سپرده می شود تا به درختانی نیرومند و سرسبز بدل شده و گامی هرچند کوچک اما مؤثر در طراوت هرچه بیشتر ایران اسلامی برداشته شود.

 

یادآور می شود امروزه با صنعتی‌شدن جوامع بشری درختان نقش مهم‌تری در زندگی بشر ایفا می‌کنند، این نعمات الهی از یک سو مقدمات پیشرفت بیشتر صنعت و فناوری را موجب می‌شوند و از سوی دیگر به منزله ریه‌های یک شهر تلقی شده و نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه ایفا می‌کنند.

 

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 16:56 ::  نويسنده : طناز
توسعه اورژانسهای بیمارستانی از اولویتهای اصلی وزارت بهداشت است
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۳ ب.ظ
چاپ خبر
 
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي توجه و توسعه اورژانسهاي بيمارستاني و پيش بيمارستاني را از الويتهاي مهم اين وزارتخانه عنوان کرد .
8__7e9e4234 (1)

به گزارش صبح توس ، دکتر محمد حاجی آقاجانی در حاشیه بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن در اورژانس تخصصی عدالتیان در مشهد با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در راستای توسعه عدالت در سلامت برای دسترسی و ارائه خدمات با کیفیت در مراکز درمانی برنامه های متعددی را در دستور کار دارد اظهار داشت :‌در همین راستا اورژانسهای بیمارستانی به عنوان یک اولویت در هر بیمارستان مطرح است و از همه روساء دانشگاههای علوم پزشکی سطح کشور خواسته شده است رشد و ارتقاء کیفیت خدمات اورژانس را در اولویت قرار دهند .

 

وی ضمن اشاره به سیاستهای انقباضی و محدودیت در اعتبارات اظهار داشت : با این حال ،‌اورژانسهای بیمارستانی تنها بخشی است که مجوز بهسازی ، تجهیز دستگاهها ، تکمیل کادر نیروی انسانی و توسعه را دریافت می کند و در این زمینه محدودیتی قائل نمی شویم .

 

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش موثر پزشکان طب اورژانس در مراکز درمانی کشور اظهار داشت :‌حضور پزشکان اورژانس در حوزه های مدیریت علمی اورژانس و رسیدگی به بیماران بدحال موجب ارتقاء خدمات در اورژانس های کشور شده است .

 

دکتر آقاجانی همچنین در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت چه برنامه ای برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به زائر پذیری آن دارد اظهار داشت : سالانه علاوه بر ارائه خدمات به مجاوران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) ، به حدود ۲۰ میلیون زائر نیز خدمات ارائه می شود و وزارت بهداشت نیز بر اساس این موضوع نگاه ویژه ای به دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارد.

 

وی اظهار امیدواری کرد :‌با توجه وزارت بهداشت و همت مسئولان این دانشگاه ، کمبودها و نواقص در بخشهای مختلف مرتفع شود .

 

 

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 16:52 ::  نويسنده : طناز
کاهش ۴۰ درصدی قیمت آجیل
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۲:۳۵ ب.ظ
چاپ خبر
 
رئیس اتحادیه آجیل کشور از کاهش 40 درصدی قیمت آجیل نسبت به سال گذشته خبر داد.
کاهش+آجیل+صبح توس

به گزارش صبح توس، علیرضا ارزانی ممقانی در گفتگو با خبرنگار مشهد پیام، در خصوص نرخ قیمتهای آجیل شب عید، عنوان کرد: کاهش ۴۰ درصدی قیمت های آجیل امسال نسبت به سال گذشته باعث شده است بازار آجیل بازار نسبتا خوبی داشته باشد.

ارزانی در خصوص اینکه مردم از گرانی بازار آجیل گلایه مندند، اظهار داشت: مردم از سال گذشته به علت اینکه با افزایش قیمت آجیل روبرو بوده اند، نگران افزایش قیمت هستند اما در واقع اینطور نیست و مردم می توانند آجیل امسال را به راحتی تهیه کنند.

 

وی با بیان اینکه جلسه نهایی برای تعیین نرخ آجیل گذاشته شده است، تصریح کرد: قیمت نهایی آجیل درجه یک ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار تومان است و این قیمت برای آجیل فوق لوکس به ۳۵ هزار تا ۶۱ هزار تومان می رسد.

 

انتقاد از واردات آجیل

 

ارزانی در خصوص داخلی یا وارداتی بودن آجیل اظهار کرد: تخمه آفتابگردان از چین، کانادا و برخی دیگر از کشور ها وارد میشود، همچنین بادام نیز از هند و چین به کشور وارد می شود.

وی در ادامه با انتقاد از وارداتی بودن آجیل، افزود: متأسفانه ما از واردات زجر می بریم و به بحث واردات، چه واردات گمرکی و چه واردات قاچاق انتقاد داریم، چرا که واردات یک نوع تهدید برای ما محسوب می شود.

رئیس اتحادیه آجیل کشوربه شهروندان توصیه کرد: مردم از خرید آجیل رنگی، پرنمک و مانده جلوگیری کنند و خرید آجیل را به آخر سال موکول نکنند.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم حتما آجیل شب عید را حتما از مکانهای معتبر خریداری کنند، افزود: ۹۹ درصد تخلفات مربوط به واحدهای صنفی بدون پروانه کسب است.

 

ارزانی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تخلفات، بازرسان در نمایشگاهها و در سطح شهر مستقر شده اند، خاطر نشان کرد: امسال بازرسی ها ویژه شده است و علاوه بر بازرسی قیمتی بازرسی ها به صورت کیفی نیز انجام می شود.

رئیس اتحادیه آجیل کشوردر انتها یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با شماره تلفن های ۳۶۹۴۰۹۰- ۳۶۹۴۰۹۱ و ۳۶۹۴۰۹۲، تماس حاصل گیرند و تخلفات مشاهده شده را گزارش کنند.

 

یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 16:49 ::  نويسنده : طناز
اجرای طرح تشویقی شهروندان با احداث باغ بام در مشهد
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۲:۴۸ ب.ظ
چاپ خبر
 
مدیر نظارت بر پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به اعلام آمادگی 8 متقاضی برای احداث باغ بام از اجرای طرح تشیوقی برای شهروندان متقاضی این مهم خبر داد.
bagh

به گزارش صبح توس، مهدی یعقوبی بیان کرد: به منظور استفاده از قابلیت‌های اقتصادی و اجتماعی مشارکت شهروندان در تأمین سرانه فضای سبز مورد نیاز کلانشهر مشهد و به دلیل محدودیت منابع اقتصادی و کالبدی موجود در جهت ایجاد و توسعه فضای سبز یکی از راهکارها استفاده از فناوری باغ بام است.

 

وی از تشویق و ترغیب شهروندان جهت احداث باغ بام در قالب مصوبه شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون تعداد ۸ متقاضی با مجموع مساحت ۱۰۰۰ مترمربع برای احداث باغ بام اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

مدیر نظارت بر پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: معاونت خدمات و محیط زیست شهری با توجه به وظایفی که در حفظ و توسعه فضاهای سبز به عهده دارد و همچنین اختیاراتی که مطابق قانون به شهرداری‌ها محول شده است نسبت به تشویق و ترغیب شهروندان جهت احداث باغ بام اقدام کرده است.

 

وی با اشاره به فواید احداث این باغ بام‌ها گفت: ایجاد عایق حرارتی و صوتی روی بام ساختمان، بهبود وضعیت آلودگی هوا به صورت محلی، بهبود کیفیت مدیریت و نگهداری آب باران، اثرات اجتماعی، حفظ محیط زیست و تنوع زیستی، جنبه‌های اقتصادی، کاهش سفر درون شهری، ارتقای شاخص‌های زیباسازی سیما و منظر شهری و… از فواید احداث این باغ بام‌ها است.

 

یعقوبی به شرایط احداث این باغ بام‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طبق مصوبه شورای شهر باید مشخصات طرح باغ بام در پروانه و پایانکار ساختمانی درج شود لذا در این راستا تاکنون تعداد ۸ متقاضی مشمول مصوبه تشویقی باغ بام (در دوره احداث و نگهداری) با مجموع مساحت ۱۰۰۰ مترمربع باغ بام اعلام درخواست کردند.

 

مدیر نظارت بر پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: اولین پرونده پس از طی مراحل مربوطه در سیستم یکپارچه شهرسازی ثبت و احداث باغ بام انجام پذیرفته و مابقی پرونده‌ها در مراحل پیگیری و طی مراحل انجام کار است.

 

وی در پایان گفت: متقاضیانی که هنوز پایانکار بهره‌برداری اخذ نکرده‌اند در صورت تمایل به احداث باغ بام می‌توانند، طی درخواستی از سازمان پارکها وفضای سبز جهت معرفی آنان به دفاتر فنی و مهندسی و خدمات شهرسازی شهرداری مربوطه نسبت به انجام این مهم اقدام و از مزایای پیش بینی شده در مصوبه شورای اسلامی شهر در این رابطه بهره‌مند شوند.

 

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صداها و آدرس sahra616.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 4057
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1