صداها
 
دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 12:52 ::  نويسنده : طناز
مدير عامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوي:
۲۸ پروژه در بخش آب و فاضلاب خراسان رضوی در دهه فجر به بهره برداری می ر سد
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۹ ق.ظ
چاپ خبر ارسال خبر
 
مدير عامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوي از بهره برداری 28پروژه در بخش آب و فاضلاب استان در دهه فجر خبر داد
81015347-5454724

به گزارش صبح توس، طاهری در این خصوص اظهار داشت: در خصوص بهداشت آب و سنجش میزان کلر موجود در آب، ۱۶آزمایشگاه در ستاد استان،شرکت های تبصره ۲،و امورهای آب و فاضلاب احداث و به بهره برداری رسیده است و مراکز بهداشت شهرستان ها نیز میزان کلر موجود در آب را که باید بین۲تا ۸ دهم میلی گرم در لیتر باشد را اندازه گیری و بررسی می کنند که خوشبختانه از نظر بهداشتی و سلامت آب ۹/۹۹ درصد یا بهتر بگویم ۱۰۰درصد آب استان سالم است.

وی افزود: کیفیت آب شرب از نظر میزان فلزات سنگین موجود در آب، ۲بار در سال در ستاد مرکزی (مشهد) مورد بررسی قرار می گیرد که امور آب شهرستان ها ، نمونه آب شهر خود را به این مرکز ارسال می کنند و آزمایش انجام می شود،البته خوشبختانه تاکنون مورد خاصی را در بین ۷۲شهر استان نداشته ایم.

طاهری در خصوص کاهش بارش در سال جاری و تمهیدات آب و فاضلاب استان خراسان رضوی گفت: با توجه به خشکسالی های ۱۳سال اخیر که امسال شدت یافته است حدود ۳۷میلی لیتر متوسط بارندگی داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۵۷درصد و نسبت به متوسط سالانه ۴۰درصد کاهش بارندگی داشته ایم و از طرفی برداشت آب از سفره های زیرزمینی که ورودی خاصی ندارند، باعث نگرانی ما از بابت پایین آمدن کمیت آب شرب شده است که امیدواریم با بارش رحمت الهی این مشکل و نگرانی رفع شود.
وی در خصوص شهرهایی که در نقطه بحرانی در استان قرار دارند گفت:۴شهرتربت حیدریه، ملک آباد،گلبهار و بینالود ممکن است در فصل تابستان با کمبود آب مواجه شوند که علاوه بر توصیه بر صرفه جویی و مصرف بهینه آب، اقدامات دیگری نیز انجام خواهد شد.وی گفت: در تربت حیدریه ۳حلقه چاه به بهره برداری و به مدار متصل می شود و در شهر بینالود، پیشنهاد احداث ۱ حلقه چاه و برای شهر گبهار پیشنهاد احداث ۴ حلقه چاه جدید راداده ایم که باید از نظر مالی بودجه آن فراهم شود.
وی در ادامه با بیان این که ۱۲مورد حفاری و جابجایی چاه را در فاصله زمانی هفته دولت تا دهه فجر داشته ایم و حدود ۲۷۰لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آب افزوده شده است پروژهای دهه مبارک فجر را تشریح کرد و اظهار داشت:در دهه مبارک فجر ۲۳طرح آبی و ۵ طرح در بخش فاضلاب مورد بهره برداری و یا کلنگ زنی قرار می گیرد و ۲باب جابجایی ساختمان و نوسازی تاسیسات آزمایشگاه در شهرستان های نیشابور و قوچان که بر اساس استانداردهای جدیدبنا شده است، انجام می شود.

 

وی در پایان گفت: ۱۱۱ کیلومتر توسعه فاضلاب و ۱۸هزارو ۲۰۰ متر اصلاح شبکه شهرهای استان ، فازدوم طرح آبرسانی به شهر تربت حیدریه ،کلنگ زنی طرح فاضلاب شهر کاشمربا مشارکت بخش خصوصی که به صورت بیع متقابل انجام می شود و باید در طول۴ تا ۵ سال آینده احداث شود و تا ۴۰سال نیز پساب آب به سرمایه گذار تحویل می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صداها و آدرس sahra616.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1
بازدید کل : 4056
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1